14 Sept 2012

Reč učenice: Nina (Zahra) - 3.deo

Dugo nisam pisala o plesu i nekima ce se mozda ciniti da pricam jednu te istu stvar, ali ja znam da nije tako i da svaki put kada pisem ili pricam o plesu to cinim sa vecom strascu nego prethodnog puta. To je nesto neobjasnjivo, nesto sto jednostavno mora da se okusi da bi se znalo. Podrazumeva se da je moja prica uvek dugacka, ali se nadam da ce biti citka :) 

Uporedila bih danasnji dan sa danom pre recimo godinu i po.... :D Tada sam muku mucila sa obicnim tvistom u krug i pitala se "Kaaaako cu ja  ovoooo?!" :D Nisam imala pojma kako cemo mi uopste da naucimo  tu prvu koreografiju i sve te pokrete koje smo radile, a to su najobicniji pocetnicki pokreti (obzirom da sam tada trenirala svega 2 meseca) :D i nije bilo nikakvih komplikovanih pokreta koje danas radimo. Koliko smo samo bile ponosne na nasu prvu koreografiju, vredno smo radile i jedva smo docekale da je odigramo pred nasim najmilijima :) Uvek sam pozivala ljude da dodju da gledaju kao da cu da plesem Bog zna koliko dugo i da budem zvezda veceri :D Bar tako vidim sada. hehehehehe :) Sad kad pogledam unazad, shvatam da sve nove stvari i dan danas prihvatam sa istim elanom i istom radoscu, sa istim zarom i istim pitanjem "Kako cu?" tacnije izjavom "Jedva cekam da ovo radim kao od sale!" :D Prosto ne mogu da verujem koliko je vreme proletelo, koliko sam samo napredovala, koliko napredujem i koliko cu tek napredovati. Zelja za novim je uvek tu, sa nestrpljenjem ocekujem svaki novi cas, svaki novi pokret, kombinaciju, koreografiju. Naravno kao i uvek - ja bih sve to odmah i sad, ali neeee mooooozeeeeee :D Mora polako i temeljno :) Razmisljam, kako li ce mi biti kroz 10ak godina ako se vec sada kada mislim o tim pocecima osecam kao neka baka koja svojim unucicima prica kako je to nekada bilo, u moje vreme :) Hehehehe! Divno je kada pogledas iza sebe i vidis sopstveni napredak, a usput i sve te druge devojke koje sa tobom dele salu, ljubav prema plesu, bolove u misicima, kuknjave.. Koliko nas sve to vezuje i cini nas celinom, jednom velikom porodicom. Obozavam kada nam se pridruze nove clanice! Priznajem, njima je mnogo lakse nego sto je meni bilo jer ja nisam imala od koga da vidim kako ce to nesto izgledati sto cemo mi jednoga dana raditi posle toliko i toliko vremena vezbanja, naravno osim moje Iris koja nam je sve spominjala, ali vizuelnog nije bilo :) Ja sam sve cekala da vidim i uvek cu cekati :D Nije ni to losa stvar, mislim da to dodaje malo vecu car nastupajucem. Moram da spomenem da smo postale pravi drugari. Isti su se prepoznali :) 

Htela bih da kazem nesto i o tome sta je ples uspeo da ucini za mene. O psihickom stanju sam vec pisala, jednostavno da sam ljuta, razocarana, tuzna, da me boli ovo ili ono... U salu kroci jedna ja, a izlazi druga, oporavljena ja :) Ceo svet je posle plesa lep :) Druga stvar, fizicki izgled. Da pojasnim :) Mnogi misle da je moje telo ovakvo zbog plesa. Ne, nije. Moje telo se apsolutno nista nije promenilo u odnosu na period pre ovog plesa. Stomak - BIO ISTI I OSTACE ISTI! Promena je u kondiciji i mojoj agilnosti, sada mi nije tesko da uradim ovo ili ono :) Isto tako, onaj ko me poznaje zna kakve sam probleme imala sa mesecnim ciklusom, danas mi je ciklus podnosljiv, gotovo da posle drugog dana ni ne osetim da se nesto desava uopste i odlive vise nemam :) Zene, razumete sve :D Nas ples je podredjen zenskom telu, unutrasnjim organima, mi dok plesemo automatski masiramo  neke delove i zasigurno nam to pomaze. Trudnice plesom masiraju bebe, a to ne mogu da docekam :D Naravno, sve sto sam rekla je iz mog licnog iskustva, to sto ja nisam smrsala od plesa i sto je moje telo takvo kakvo je ne znaci da neko ne moze da smrsa, mada za to nije potreban samo ples. Ne treba se zavaravati. Zao mi je sto postoje osobe koje prevrcu ocima kada im se kaze da nama ples umnogome pomaze. Ima nas raznih, ali eto, mnogi to vezuju za seks, vulgarnost, religiju, Turke....itd. Internet je danas dostupan svima tako da kada se neko vec uhvati nas i orijentalnog plesa i iznosi taj svoj definitivno pogresan stav moze slobodno da progugla i nadje gomilu informacija o tome sta je orijentalni ples, odakle potice, koji su stilovi, itd, a zatim ima pravo da iskaze svoje misljenje. Nijedan ples nije vulgaran, to samo moze da bude plesacica. Skrnavljenje ovog prelepog plesa je kod nas vrlo prisutno i cesto me te persone  sokiraju svojim izvedbama. Drmusaju tamo rucerdama, sisurdama i guzicetinama, drndaju se, mlate, ni same ne znaju sta ce sa sobom, a usput misle da plesu trbusni ples i da su zavodljive, mocne, da rade pravu stvar... Tesko je prihvatiti cinjenicu da to postoji, da je to postojalo i da ce postojati ma koliko se ja bunila ili ne. Mnogo tesko! Blamiraju sebe, naravno pred nasim ocima (kada kazem "nasim" mislim na nas koji se iole razumemo u ples), pritom u ocima tih sa razvaljenim, balavim vilicama sve smo iste i "sve smo drolje stvorene za onu stvar". Ne, ja nemam nameru da objasnjavam tim mediokritetima ko sam i sta sam, sta radim i kako radim. Ko moze da razume - razumece. Ko ne moze, njegov problem. Kazu mi da cu vremenom oguglati na te drndavuse i neukusne komentare. Preostaje mi da to docekam.  

284198_10151068251707333_1756526426_n

Orijentalni ples je jednom recju MAGIJA!

Preporucujem svakoj devojci/zeni, ne iz razloga sto je to moj ples i sto zelim da "namamim" ljude u moju skolu.. daleko od toga. Preporucujem iz razloga sto je to zasigurno jedan veliki plus u zivotu jedne zenske osobe jer "radi" i na osecanjima i na fizickoj spremnosti. Zatim, atmosfera koja se proteze u sali dok pratimo taktove muzike i smejemo se do besvesti. Zatim onaj prelepi osecaj kada stupis na scenu i prestavis se ljudima (za mnoge) novim nacinom izrazavanja. Tu dozu euforije jednostavno zelim svima da osete i zato preporucujem ovaj moj lepi, prelepi, orijentalni ples :)

Procisti dusu, profiltrira srce, prosiri vidike, ucini da sebe volis i postujes, ucini da je ceo svet tvoj u momentu kada to pozelis. :)

Volim moj orijentalni svet, volim moj orijentalni ples, volim da pricam o njemu, volim da plesem svima i volim kada moji voljeni uzivaju gledajuci prvenstveno mene, a ujedno i sve moje Salomice, kao i  moje plesne koleginice iz drugih skola koje valjaju i vredne su paznje.

Mislim da sam dosta pisala... iako bih mogla jos :D Hehehehe!

Do sledeceg puta, puno cvetnih pozdrava od (brbljive) Zahre :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...